Nuffnang

Tuesday, May 17, 2011

Perasaan Bercampur-Baur



Assalamualaikum...




Selamat tengah hari dan selamat makan. Waktu ini saya tinggal sorang di rumah tidak ikut abah dan emak yang ke Sungai Penchala kerana ada mesyuarat adik-beradik belah abah. Rasa menyesal gak tak pergi tapi rasanya sebab asal tidak mahu ikut kerana itu hanya mesyuarat bukan kenduri. Apapun setiap keluarga akan membawa makanan macam pot luck untuk makan beramai-ramai. Mak saya buat rendang ayam Negeri Sembilan.



Esok pula, H dan isteri akan terbang ke Christchurch untuk memulakan kerja di sana. Nampaknya rezeki H adalah di negara dia belajar. H akan memulakan kerja pada 25 Mei tak silap saya. Esok saya akan turut serta untuk ucap selamat merantau. Entah bila dia akan pulang. Tidak akan selalu balik seperti yang dilakukan balik sebulan sekali sebelum dia kerja di Hospital Muar.



Perpisahan memang tidak akan dapat dielakkan sama ada perpisahan sementara atau perpisahan abadi. Kita akan sentiasa menghadapi keadaan ini sama ada kita suka atau tidak.



Oklah itu aje, ringkas tulisan kali ini. Entahlah perasaan saya bercampur-baur, berubah-ubah tak tau mengapa. Jumpa lagi.

 


2 comments:

damha said...

perasaan bercampur baur akan terjadi bila emosi memikirkan sesuatu yg amat tertekan...mmg x dpt dielakan....perasaan gusar n bimbang bermain2 dlm pemikiran...so hadapilah dgn hati yg tenang...

NA said...

Bersabar dan menerima apa yang ditentukan. Betul kena hadapi dengan hati yang tenang