Nuffnang

Monday, October 10, 2011

Lambat


 بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...

Hari ini (ke semalam) lambat buka kilang ni maknanya lambat tutup kan sebab tuan blog ni takleh tidur. Maka haruslah menulis satu pos untuk memenuhi masa. Berjalan ke blog orang dah pun dilaksanakan dan pastinya ketika ini semua (semua ke?) yang dah beradu di katil empuk.

Bercakap pasal lambat ni kan, saya perasan ada beberapa blog saya lambat dapat pos terkini. Maksud saya in-real time ok, saya buka google reader dan dashboard, tulisan pada blog tertentu lambat masuk. Bukan apa, apabila tulisan tu masuk, saya tengok waktu disiarkan dan waktu diterima tu lewat. Kalau lewat seminit dua tu takpe. Ni ada lewat sampai 1 jam. Ada 1 blog ni sampai 2 jam. Cuba korang tengok kat bawah.


Diterbitkan 1:10 Tapi Terima 2:07 Pagi 10 Oktober




Lagi satu ada blog pula pos terkini tak kemaskini masuk google reader dan dashboard. Kadang-kadang pelik gak. Bukan apa kalau takde kemaskini tulisan/pos maka tak teringat. Cuma apabila dah siap jalan-jalan ke blog yang selalu singgah baru teringat blog orang ni. Itupun teringat sebab dia komen. Eh terdetik, takkan tak kemaskini kut? Tengok-tengok ada pos baru dia tapi tulah kat dashboard dan google reader takde. 

Saya tak suka letak dalam blog senarai blog sebab kalau dalam google reader lagi tersusun macam emel. Susunan nama blog di sebelah kiri dengan pos-pos/tulisan-tulisan di sebelah kanan. Kalau klik satu nama blog di sebelah kiri, maka pos-pos blog tersebut keluar disusun dari tulisan terkini ke tulisan lama (tengok di bawah)

Contoh Tajuk Tulisan Kerana Lily Disusun Mengikut Pos Terkini Hingga Pos Lama.


Lagi pula saya ada lebih 183 blog yang saya ikut atau langgan. Kemas, boleh tengok semua pos-pos semua blog.

Korang ada masalah tak, pos keluar lambat kat dashboard? Takpelah ni luahan saya untuk bunuh masa saya kat blog. Hehe. Jumpa lagi.

P.S: Apapun Google Reader masih di hati. Bukan semua blog saya hadapi lambat dapat pos. Cuma kadang-kadang apabila lambat masuk pos terkini maka lambat komen.


9 comments:

abghani said...

aper yg wina kata mmg betul gogel reader the best.

maszull said...

salam wina...x pe wina kalau lambat komen janji ada lawat blog tukn...:)

Niena Muhammad said...

hmm..kekadang mmg camtu.... sllau lmbat

Niena Muhammad said...

hmm..kekadang mmg camtu.... sllau lmbat

yusuflaili(Goku) said...

Salam;
Buat masa ni tak adalah yang lambat..yang lambat cuma gara2 line celcom..entri dari rakan2 yang aku langgan semuanya dikemas kini.entri baru semuanya cepat sampai kat blog aku..

aamalinaazman said...

hehehe
akak tido pokol bape semlm ni?
hehehe..cian diee..
awawww..kerana Lily ku disini
heee
same la kak
sy pon jadi cm tuuu
sy wat analisis sendiri
google penin sebb byk sgt blog yg poublish entri
hehehehe..

bobiedanbad said...

biarlah lambat, saya tetp datang :)

teha said...

eh eh ! sme laa... belog kite pon kdg2 lmbt jugak.. hehe

NA said...

@Abghani: Dah pakai eh? Hehe...

@Mama Maszull: Tapi kadang-kadang nak jadi pengomen pertama :)

@Niena: Hehe Niena ni sampai 2 kali takut tak masuk komen eh?

@Yusuf: Bagus camtu.

@Mimito: Haha tu pasal mungkin banyak tulisan kut. Tidur lepas dah puas tengok blog sendiri dan orang.

@Bobiedanbad: Terima kasih eh. Hehe.

@Teha: Oo kita sama.