Nuffnang

Tuesday, August 30, 2011

Tips Mendapat Iklan CPM Seterusnya Menjadi BE Untuk Iklan Nuffnang



Assalamualaikum...

Alhamdulillah, syukur pada Allah. Saya ada mengamalkan tips yang saya baca pada blog lain dan mendapat iklan berbentuk CPM (Click Per Impression) maknanya pendapatan dapat melalui jumlah pandangan muka (page view). Kalau kita mula-mula daftar dengan Nuffnang akan diberi iklan CPC. Ok tanpa membuang masa cara untuk mendapatkan iklan CPM yang akan menjadi pendapatan terumpuk (BE) maka mula-mula sekali anda kena pastikan:


1. Kerap kemaskini blog. Bukan bermakna kena hari-hari tapi tetapkan kemaskini blog. Seminggu sekali, 2 kali sehari ke, sekali sehari.


2. Ok status anda mesti Gileratti.

3. Trafik ke blog anda mesti ada. Sekurang-kurangnya 50 pengunjung unik (UV). Cara nak tarik pengunjung dengan menjelajah blog, berkenal-kenalan dengan blogger lain, promosi blog anda dengan kawan-kawan.Kekalkan prestasi blog anda.


Kalau anda dah memenuhi syarat-syarat tu:


1. Kemaskini tinjauan (surveys) pada laman Nuffnang. Pada pengurusan blog ada 'Update Surveys'. Jadi kemaskini dan jawab dengan jujur. Lepas tu tekan butang hantar.


2. Ok lepas tu isi tiket. Klik pada folder Hubungi Kami (Contact Us) tu. Lepas tu pilih Pertanyaan/Cadangan. Letak subjek isi 'Permohonan Mendapatkan Pendapatan Terumpuk (BE)' Lepas tu mesej tu letaklah saya nak dipertimbangkan pendapatan terumpuk. Pastikan iklan anda tu diletakkan di tempat betul tau. Lagi satu maksimakan dengan LETAK  iklan dia bagi (3 bahagian untuk letak iklan). Isi lengkapkan dan hantar. Nanti pihak Nuffnang hantar emel. Pastikan buka dan baca. Tengok kalau berjaya atau tak (tak semestinya BERJAYA). Kalau tak berjaya, Nuffnang beri sebab dan anda baiki atau buat apa disuruh. Macam betulkan kedudukan iklan, tingkatkan pengunjung. Lepas dah buat apa disuruh mohon lagi hingga berjaya.

Selamat mencuba. Usaha itu penting. Kalau berjaya bolehlah tinggalkan komen. Kalau ada pertanyaan boleh juga tinggalkan komen. Jumpa lagi. 

Beza iklan CPC dan iklan CPM dalam Nuffnang
Iklan CPC memerlukan pengunjung klik iklan anda
Iklan CPM pula untuk pengunjung yang masuk ke dalam blog anda tanpa perlu klik iklan. Sekiranya diklik iklan tersebut adalah lagi bagus dan mendapat 2 kelebihan iaitu pendapatan jumlah pandangan muka (page view) dan pendapatan daripada iklan yang diklik. Kiranya iklan CPM ni 2 dalam 1.

Tag also: BE Nuffnang, buffered earning Nuffnang, cara dapat BE Nuffnang, proses untuk mendapatkan BE Nuffnang, apa itu BE?, apa itu iklan CPM, beza iklan CPC dan iklan CPM dalam Nuffnang

Ambil Daripada Wikipedia



13 comments:

SoLy SoLicious said...

tips menarik :)

Gary Asip said...

alamak... semua tuh gary dah buat kecuali hantar tiket tuh.. tak pernah hantar tiket lagi... huhhu~..

NA said...

@Hira@Soly@Gary: Kongsi apa yang Kak Wina dah buat :)

Jajas said...

sy tak penah dpt BE...blog cikai je...hehe

NA said...

@Jasman: Blog Kak Wina pun sama gak taraf dengan Jasman. Nak ajar ler ni. Ikut langkah tu kalau ada kemusykilan leh tanya.

zareliqa afiqa said...

Dah ikut mcm kak Wina suruh^^

NA said...

@Iqa: Iqa baru letak Nuff kut.

Mama atiyyah said...

dulu pnah dpt BE mse blog lame..pastu del and wat blog baru...smpi skrg xdpt2 agi BE...sgt sdey....huhuhuh...ape nk wat yer???

NA said...

@Atiyyah: Kalau blog baru memang belum boleh dapat. Nanti ikut tips tu lepas dah stabil trafik.

[sutera kasih] said...

thanks for the tips :)

NA said...

@sutera kasih: Maklumkan kalau dah berjaya buat :)

Mama atiyyah said...

TQ ya..insya Allah nnnti wa try...")

NA said...

@Atiyyah: Rugilah nape buang blog lama dulu? Apapun selamat mencuba.