Nuffnang

Monday, May 31, 2021

Selesai Puasa Enam

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Alhamdulillah selesai hari ini. Sudah tutup buku puasa 6. Dugaan pula hendak tamatkan puasa 6.

Ketika gembira hari terakhir puasa 6, siap hendak lompat bintang lagi sejam (tidak sampai sejam pun) sudah bolos. Haha saya berusaha tapi rancangan Allah pasti berjaya. Maka persiapan berbuka terus dimakan. Teringat hari terakhir saya makan laksa utara.

Takpelah ingat hari-hari bahagia ketika berbuka untuk ganti puasa dan puasa sunat. Dilimpahi makanan enak.

Kombo Burger KFC RM10



Antaranya dapat buka dengan kombo RM10 KFC, dapat mangga harum manis satu kotak, nasi beriani. Abah memang bijak sebab hendak dapat pahala beri orang puasa makan. Saya pun patut buat begitu 

Oklah kepada yang masih berpuasa, selamat berpuasa dan bersedia berkurung sepenuhnya esok.

24 comments:

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Alhamdulillah

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Tahniah dpt puasa 6.

Hans Hanis said...

alhamdulillah
syukur tahun nih dapat habiskan puasa 6 :)

Abam Kie said...

Tahniah dan syukur Alhamdulillah.

Ako Retna said...

Alhamdulilah..
Berjaya gak abiskan ye.. Walau yg last2 tu terbolos jgk.. Xpe laa at least dah mencuba jgk kan..

Rezeki dpt makan best2 waktu berbuka

Ujie Othman said...

Alhamdulillah! Satu kejayaan tu.

fairus said...

Alhamdulillah.. moga mendapat keberkatan dari Allah SWT.

Rabiahtul adawiyah said...

alhamdulilah

mama tisya said...

alhamdulillah selesai sudah...mcm2 menu sedap2 tu..harumanis fav

Amie said...

Saya pun risau kalau puasa 6 bolos. Jadi raya keempat terus tak toleh belakang, sampai terkial-kial suami ikut. Syukur, Alhamdulillah, sampai ke penghujungnya juga.

SalbiahM said...

Alhamdulillah. Sedapnya mangga harum manis.

nona sani said...

Sy lom habis lagi puasa enam.. memang banyak dugaan dan godaan.. Hahaa

Tiara Sapphire said...

alhamdulillah. bestnya dapat habiskan puasa 6 :)

Shida Radzuan said...

Alhamdulillah :)
Selamat Hari Raya NA!

Atiqah Najihah said...

Alhamdulillah dah selesai dahh :)
Sedap tak tuuu kombo RM10 KFC :P

Cik nadya said...

tahniah kak.. berjaya puasa 6 hari tu :)

Litah L said...

alhamdulillah

p/s saya hari ni last hehe

Nur said...

Alhamdulillah.. dan tahniah, NA, kerana berjaya habiskan. :)

Azhafizah MN said...

Alhamdulillah..selesai dah puasa 6. Rezeki hari raya puasa 6 dapat makan macam macam :)

adianiez AIDA said...

alhamdulillah...
anak2 pompuan aida pun selesai puasa 6. saje paksa diorang buat puasa 6. biar jadik amalan setiap kali Syawal.

Nina Mads said...

Nak mkn kfc sampai ke harini tak terbeli. Alhamdulillah selesai puasa 6.

mamapp said...

Tahniah3 berjaya.. alhamdulillah Sama la Kita lega dpt setelkan puasa 6

Sha Mohamed said...

Alhamdulillah.. Seronok bila dapat buat puasa enam kan..

Curheart.Bedelia said...

Yummmm. Lama tak makan KFC. Ayam favorite saya dari kecik lagi