Nuffnang

Wednesday, May 12, 2021

30 Ramadan 1442

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Alhamdulillah selesai tarawih terakhir Ramadan. Syukur masih dapat solat di masjid walaupun saya ingat tidak dapat sebab sudah hampir PKP. Sekarang ini tumpu untuk qiamulail pula.

Ya Allah terimalah amal ibadatku. Banyak betul dugaan. Mengantuk jangan cakap. Kuat betul mengantuk.

Sempena hari terakhir tarawih dan boleh solat di Masjid Al-A'lami maka saya beli "Sambal Goreng Letop Cinta" yang diletak berhampiran pintu masuk tempat solat wanita. Harga RM10. Bayar masuk tabung disediakan. Ketika masuk tinggal 2 botol, lepas habis solat terus tiada. Laku betul. Kali ke-2 beli. Pertama kali beli ketika awal Ramadan. Boleh tahan sedap. Ikan bilis rangup dan sudah berkopek. Ia sangat pedas. Memang penambah selera makan saya. Diakui saya tidak lalu makan sangat.

Sambal Goreng Letop Cinta



Apapun tulis coretan ini sebagai kenangan saya dapat bertarawih di masjid. Tahun depan tidak tahu cerita bagaimana.

16 comments:

nona sani said...

Wow.. patutlah sampai dua kali beli.. dah jatuh cinta dgn sambal cintaaaaa.. hehehe

fairus said...

Saya hati apabila Ramadan bakal berakhir. Imam tarawih semalam pun membaca surah dalam keadaan sebak. Semoga bertemu lagi pada Ramadan akan datang.

Azhafizah MN said...

Alhamdulillah..seronok dapat bertarawih di Masjid tu kak. Rezeki tahun ni dibolehkan. 2 3 hari ni saya pun mengantok dan letih lain macam. Dugaan betul. Laris jualan sambal tu. Sedap, itu yang ramai membeli tu. Rezeki penjual juga dibulan Ramadan.

Semut Senyum said...

Assalamualaikum sis. Alhamdulillah, ada kesempatan utk solat terawih di masjid. Betullah, kali ni punya penangan terawih lain macam. mengantok ya amat! banyak kali juga saya melawan rsa mengantuk tu.. wah, sambal goreng tu, makan nasik panas2 pun dah ok. Selamat Hari Raya sis!

nohas said...

sedih mengenangkan bulan yg penuh berkat akan berlalu pergi..semoga bertemu lg tahun depan..

sambal sedap, mesti ada yg repeat beli..

Nur said...

Sama la, NA, memang kuat mengantuk bulan puasa ni.
Wow, sambal goreng Letop.
Sayu kan, ramadhan dah nak berakhir.

Ujie Othman said...

Betul letop cinta ni, sampai ulang beli.

Alhamdulillah...untung Na dapat tarawih hingga ke akhir di masjid. Lain suasana dengan di rumah.

Puan Hazel said...

Teringin lah sambal tu NA :)

Wak Lat said...

selamat hariraya maaf zahir batin

Atie Zieya said...

moga tahun depan kita dpt sambut ramadhan dan syawal mcm dulu2

Atiqah Najihah said...

Dua kali repeat beli, memang sedap betul tuuu hehehe.
Semoga kita dapat bertemu bulan ramadhan lagi pada tahun hadapan. Aamiin :)

Farrah MF said...

Alhamdulillah, rezeki NA dapat bertarawih di masjid tahun ni.

SalbiahM said...

Alhamdulillah. Saya cuma dapat sampai ke hari yang Selangor umum pkp. Pastu x dapat dah

dear anies said...

tinggi betul tawakal si penjual sambal ni... respek! sbb x semua org mampu buat mcm tu...

untung laa NA dpt bertarawih thn ni...

Nina Mads said...

Amboi nama sambal goreng kemain heheh. Alhamdulillah dpt berterawih thn ni

mamapp said...

Salam lebaran Dari mama maaf zahir batin buat Na sekeluarga ye