Nuffnang

Monday, June 27, 2011

Laman Untuk Menonton Siri Terkini Terus Daripada Internet

Assalamualaikum...

Selamat malam semua. Hiyahhh perasaan saya gembira mungkin sebab PMS dah tamat dan sambungan internet pun ok pula hari ini. Kiranya hari ini hari menggembirakan kerana semua berjalan lancar. Malah dapat tengok siri Masterchef siri ke-3, 2-3 episod tanpa semput. Kalau tak sebelum ni, pengaliran data tu mesti tersekat dan kena ulang semula. Kali ini sampai 3 tingkap saya buka untuk sama-sama buka data untuk 3 episod.

Banyak pula siri terbaru maka ada kena tunggu dulu alirkan data siri lain. Macam sekarang alirkan data video siri 3 Masterchef episod 4 dan 5 serta siri 3 Drop Dead Diva episod 2. Kena tunggu kemudian untuk alirkan video siri 4 episod 1 Leverage. Hehe macam teruja sangat. Apapun sentiasa beringat diri ini agar jangan asyik menonton siri di internet sampai melambatkan solat.

Peringatan untuk diri SUPAYA jangan leka sangat. Mungkin sebab sebelum ni dan minggu lepas yang seksa sangat nak tengok waima 1 siri dengan sempurna kerana internet yang semput maka teruja tu lebih untuk hari ini.

Eh lupa, nak kongsi kepada mereka yang gemar menonton siri terkini tanpa perlu menunggu siaran di kaca televisyen iaitu saya menonton di tempat baru tau. Bukan lagi di tvblinkx seperti sebelum ini tetapi di tehcake. Aha mengapa berubah angin? Pertamanya kalau di tvblinkx ada sekatan tempoh masa nak menonton. Biasanya 72 minit atau 75 minit pertama. Lepas tu awak kena tunggu tak silap 45 minit untuk tengok semula. Renyah pula. Lagi kalau awak dapat internet semput lagi rasa nak marah je apabila sampai had masa. Di tehcake.com tiada pula. Manakala sebab kedua ialah megavideo kena sekat jadi memang di tvblinkx ni kebanyakannya daripada jenis tu maka tak dapat tengok.

Ok selamat menonton semua. Ingat menonton pun kewajipan yang hak jangan dilengahkan apalagi diabaikan. Jumpa lagi. 

P.S: Apsal hari ini ramai cari Yigit Pura eh?


No comments: