Nuffnang

Monday, June 20, 2011

Jom Terjah Blog Mereka



Assalamualaikum...

Mula-mula tampal kepala blog CikNadia



Memenuhi permintaan CikNadia untuk masuk segmen dia. Lama juga memikir ni. Sebenarnya saya pernah tulis sejarah saya terlibat dalam dunia blog tapi tulis dalam Bahasa Inggeris. Boleh klik sini untuk baca lebih lanjut.  Hehe. Ok dah menaip ni. Segmen yang CikNadia suruh buat ialah memperkenalkan blog ini. Blog ni sebenarnya baru lagi dibuat iaitu diwujudkan pada 29/10/2010. Tak sampai setahun pun blog ni tapi sebenarnya dah lama juga saya menulis blog. Blog asal saya ada di Friendster ketika buat akaun tahun 2005. Lama kan? Tapi masa tu tulis blog kejap ada kejap tiada, kira jarang kemaskini sebab tulis apabila nak meluahkan baru buat tulisan. Lagipun masa tu ingat tiada orang nak baca blog saya kat FS. Masa tu lebih sibuk chat di kc.


Saya kenal dunia blog apabila saya melayari internet menggunakan pc adik saya, Y. Masa tu blog si Y ni terbuka kat pc.  Saya baca tulisan adik saya, rasa seronok pula. Lepas tu kagum macam mana dia letak perkakas/perabot, susun bagi menarik. Lepas tu ada orang komen tulisan dia. Kira saya macam meneroka mengenali  blog daripada blog adik saya. Dari situ juga, saya belajar "lompat-baca" blog dengan klik pautan apabila ada orang komen blog adik. Kadang-kadang sampai lompat-lompat baca tu sampai sesat jauh. Hehe. Mana-mana jer pergi banyak simpang boleh pergi ke blog orang lain. 


Jadi blog ni saya buat apabila saya tak boleh letak perkakas saya kehendaki di blog lama saya. Lepas ada blog ini, barulah saya rajin menulis.


Nak tahu lebih lanjut, bolehlah baca tulisan lama-lama saya untuk tahu kegemaran saya.


Ok ke ni CikNadia apa saya tulis ni? Terima kasih kerana membaca.




                     "THNX BLOG READERS"

3 comments:

nurul nadia nasir said...

wah blog nadia wujud 9 hari awal dari blog awak hihi..20/10/2010 ngee neway thnx join!salam kenal dan keep in blogging k :)

comeseefirst said...

jalan2 mengomen dan follow,hehehe..
sila2 lawat saya pulak yek :D

sakushi chan said...

folo cni jgk^^