Nuffnang

Wednesday, June 8, 2011

Saya Dengan Peraduan, Makan Nasi Paprik Dan Memburu Serbuk Kerutub



Assalamualaikum...
Akhirnya borang telah dihantar *lega* Setelah bersusah-payah. Saya minta abah beli setem dia lupa. Terasa gelabah sebab dah hari Selasa (ketika itu). Nasib baik Y ada. Hehe yang penting kerjasama. Masing-masing memberi peranan terhadap peraduan tersebut. Agaknya apabila menang boleh bahagi (iPad boleh bahagi ke? Tidak RM10 000 tu ler yang dibahagikan)
Oh semalam juga pergi Taman Tasik Utama sebab emak den nak kutip sewa. Aha, penyewa tersebut adalah D' Tasik Tomyam. Hehe tumpuan pelajar UTeM. Kira dekat juga dengan tempat penginapan pelajar UTeM. Memandangkan tuan punya restoran bagi kitaorang makan percuma sebulan sekali, saya mahu promosi. Makanan memang sedap. Makanan panas, tomyam. Biasalah kan restoran tomyam banyak tapi nak cari yang sedap dan banyak bahan memang susah. Di sini memenuhi semua kriteria: sedap, murah dan banyak bahan.
Lepas dah makan tu mak ajak pergi pasaraya Super Cowboy Melaka untuk beli rencah kerutub permintaan Makchek. Di sini ada dijual secara pukal macam Makro dulu-dulu. Nak beli secara runcit ada gak. Tapi saya tengok kebanyakan beli secara pukal. Harga memang murah jugalah. Hehe. Sedihnya mak saya tak jumpa perencah kerutub pun. Lepas tu pergi ke Mydin lagi la takde. Akhir sekali TESCO pun takde. Mak nak cari yang peket besar yer, kalau peket kecil kat Giant memanglah ada tapi tak cukup. Saya pun tak tahu sangat kerutub ni apa. Kutub tau la. Pernah makan tapi jarang pula dan saya dah lupa ingatan macam mana warna kerutub tu. Kerutub tu yang warna putih tu ke? Hehe.
Akhirnya balik tanpa membeli serbuk kerutub tapi beli lain. Alang-alang kan. Tapi semasa di TESCo, cadang nak beli kerepek kentang tu tak jadi sebab ramai. Saya ni kalau ramai sangat orang mood nak membeli tu hilang. Tengok barisan pun semua bawa barang banyak. Malas. Lain kali apabila rajin.
Ok itu aje coretan saya. Jumpa lagi. 

P.S: Jawapan yang saya hantar untuk Peraduan Cari Cantum Menang Berita Harian ialah 'PENDIDIKAN DAPAT MEMBENTUK MINDA GENERASI MUDA'


No comments: