Nuffnang

Friday, June 3, 2011

Baru Pulang Bercuti dari Morib, Bagan Lalang Dan Ada Berita Gembira Yang Tidak Disangka



Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Saya baru balik dari Morib. Gembira dapat pulang semula ke rumah, rumahku gulaku. Kemudian rindu untuk melihat blog-blog saya dan membaca tulisan pada blog-blog orang lain.

Rabu hari itu lambat bertolak, pukul 4 lebih sebab mak masih ada hal nak uruskan di sekolah. Rezeki mak sempena harijadi beliau esok 4 Jun. Mak naik pangkat jadi pengetua sekolah. Ngehngeh abah suruh mak belanja nanti sempena kenaikan pangkat. Makin tinggi jawatan bermakna semakin tinggi jawatan. Kepada bekas pelajar/pelajar mak saya tu (saya tahu ada yang baca blog ni bekas pelajar/pelajar mak) kalau nak ucap tahniah pergi ucap di FB mak saya. Hehe.

Perjalanan ke Morib melalui jalan dalam iaitu melalui jalan ke PD, Lukut dan Sepang. Lalu juga Bagan Lalang. Semalam lepas makan malam masak sendiri di Hotel Gold Coast Morib, kami pergi ke Bagan Lalang sebab kami tak pernah pergi. Nak juga tahu apa yang ada kat sana. Orang kata situ terkenal dengan makanan laut. Tak nampak pula laut malam-malam cuma nampak kedai-kedai makan. Jadi berhenti untuk minum dan pesan sotong goreng tepung jerla untuk kudapan.

Rasanya Morib ni tak sesuai untuk mandi la. Tak nampak bayang orang mandi kat Pantai Morib pun. Tak kisahlah sebab saya pun bukan suka mandi laut, kolam apatah lagi air terjun, Tak tahu kenapa umum dah 20 tahun ke atas tak suka. Hotel Gold Coast Morib ada bagi gelang masuk taman tema air pun saya tak guna. Hotel ini baru dibuka, ada bangunan dan perkhidmatan belum sempurna. Aha, ada satu lagi cawangan Gold Coast Kuantan yang masih belum siap. Ada rezeki bolehlah kami merasmikan sebab belum ramai lagi. Hehe. Apapun lanskap memang boleh tahan cantik.

Ok itu aje. Jumpa lagi. Kalau nak baca saya pergi Tasik Wanaka, Puzzling World dan Mount Aspiring, NZ beserta gambar boleh klik sini

P.S: Esoknya banyak kenduri kahwin sampai ada kenduri kahwin buat pada waktu malam. Rezeki jangan ditolak.

No comments: