Nuffnang

Wednesday, June 22, 2011

Membuat Mayonis Mudah Dan Aktiviti Merayap



Assalamualaikum...

Selamat pagi semua. Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih kepada pembaca setia blog saya.

Hari ini saya berpeluang membuat mayonis mudah. Cuba-cuba buat. Rasanya cair mungkin terlebih minyak. Kalau nak cuba bolehlah bahan asas

2 biji telur

Lada hitam

Secubit garam

Cuka

Minyak masak

Eheh mula-mula masuk bahan kecuali minyak masak dalam pengisar makanan. Lepas tu masukkan minyak sedikit demi sedikit. Rasa dan kalau puas hati baru hentikan mengisar.

Memandangkan saya tiada lemon maka saya tak masukkan. Kalau nak lagi sedap masukkan perahan sebiji lemon semasa masuk minyak.

Ok cerita lain pula. Belum berpeluang untuk keluar berjalan. Salahkan cuaca panas dan rumah yang amat selesa serta banyak kemudahan. Haha. Nanti kalau terpaksa (atau memaksa diri) maka akan berlaku juga sesi berjalan merayap.

Kepada bekas rakan sekolah saya, terima kasih kerana setia membaca blog ini dan terima kasih kepada pembaca senyap yang saya tak tahu siapa. Sokongan korang yang membuatkan saya seronok nak menulis blog. Jumpa lagi. 

P.S: Bagi yang duduk di hemisfera utara yang terletak di garisan 23 darjah 26 minit utara, selamat menempuh hari ini. Hari yang siang, terang-benderang yang panjang (soltis musim panas)

Memang Seronok Merayap Waktu Musim Panas Yang Tiadalah Panas Sangat Pun! Nyaman Jer

No comments: