Nuffnang

Thursday, June 30, 2011

Tulisan Hening Pagi Dan Ulasan Siri Permainan Wipeout




Assalamualaikum...
Heningnya pagi ini. Mengambil kesempatan untuk menulis tulisan ini di bawah kolong angin. Maka berpuputlah angin berhembus lembut.
Tak dapat tidur pula. Sakit kepala tapi dah ok sedikit. Tadi tengok siri terbaru Wipeout. Siri ke-4 episod 18. Tersekat pula penurunan aliran video untuk tengok. Lawak siri ni. Tengok peserta-peserta ditendang, dilantun. Haha. Mula-mula tu tak berminat nak tengok sebab selalu tengok separuh-separuh. Apabila dapat menonton dari mula hingga akhir tu memang terbahak-bahak. Alatan untuk menghumban peserta memang pelbagai dan tak sama untuk setiap siri dan kadang-kadang setiap episod pun alatan yang digunakan berbeza. Penting ada bola melantun tu. 
Selain faktor peserta yang memang jenis sanggup dimalukan, pengacara/pengomen pun seronok. 2 orang John: John Henson dan John Anderson. Selalu yang buat lawak ialah John Henson. Memang ada tema setiap minggu dan untuk kita memudahkan ingat para peserta diberi gelaran. Pengacara di luar ialah Jill Wagner yang akan tanya peserta-peserta untuk tahu karakter mereka.
Ada 3 pusingan. Awal pusingan ada 24 peserta yang akan disaring masa terbaik menjadi 12. Kemudian 12 menjadi 6 dan pusingan akhir 3 orang berentap untuk merebut USD$50 000 dengan mencatatkan masa terpantas. Memang susah, kena ada koordinasi, masa yang tepat untuk lompat kerana alatan bergerak, air mengalir. Hehe susah nak terang kena tengok.
Ok itu aje. Jumpa lagi. 
P.S: Tak sangka ini tulisan yang ke-200 diterbitkan. John Henson memang lawak.















No comments: