Nuffnang

Tuesday, June 14, 2011

Apa Perasaan Anda Apabila Komentar Anda Dipilih Untuk Dimuatkan Dalam Buku Penulis Blog Yang Terkenal?

Assalamualaikum...

Salah satu kebaikan apabila anda membuat tulisan yang berkualiti dan sesuai sepanjang zaman ialah kemungkinan penerbit buku menghampiri anda untuk membukukan tulisan-tulisan pada blog.

Itu yang berlaku pada salah seorang blogger yang mendapat anugerah blogger popular lelaki yang sudah berkahwin (anugerah tahun lepas). Dia mendapat peluang tersebut. Saya yang mengikuti blognya berminat untuk memasuki peraduan teka/cipta tajuk buku (ada yang dapat agak siapa penulis blog tersebut) beserta memberi komentar yang bernas. Kira dua dalam satu peraduan ini di mana anda boleh teka tajuk buku atau memberi komentar. Hadiah pula buku si penulis blog ini beserta tandatangan bagi yang berjaya memberi tajuk buku. Manakala komentar yang berjaya dipilih akan dicetak pada buku. Bukan ke menarik tu?  Jadi saya pun masuklah peraduan tersebut memandangkan saya rajin berumah dalam tu. Haha. Ketika mula-mula masuk memang tidak keluar-keluar sebab nak baca tulisan-tulisan dia. Tulisan dia pula panjang-panjang, ambil masa juga. Tak dapat khatam sebab ketika baca tu pc saya buat hal. Jadi lupa berhenti kat tulisan mana dan pula jenuh mencari sebab banyak sangat tulisan.

Dapat agak ke sape penulis blog yang buat peraduan untuk buku dia tu? Ada yang tak tahu siapa dia dan berminat nak masuk ke? Boleh tinggalkan pertanyaan.

Ok jumpa lagi. 

Petunjuk: Blog dia berkaitan kematian. Ala mesti ramai tahu ni.



No comments: