Nuffnang

Thursday, September 29, 2011

Fikiran Khamis: Tersurat Dan Tersirat



 بسم الله الرحمن الرحيم
  
Tak semua perkara dapat diluahkan melalui lisan tapi setiap gerak-geri boleh ditafsir secara tersurat mahupun tersirat.

Berhati-hati dengan orang yang dapat menafsir gerakan pancaindera dan lenggok badan kita kerana mereka tahu keadaan kita ketika itu.

Setuju tak atau ada nak tambah isi?


Gambar Sekadar Hiasan


12 comments:

Heidi Shafiq said...

ntah.. aku fikir positif je..

Jasman said...

sy xpenah jumpa org mcm ni...

aimie amalina said...

wallah!
sgt la setuju kak
nasib tuhan x jadikan hati ni halimunan
huuuuuu

KaK LimAh Si SupiR said...

betol3..ad segelintir insan yg blh tau ap yg tersirat d hati kite even tidak terzahir

NA said...

@Heidi: Memanglah kena fikir positif.

@Jasman: Oh belum jumpa.

@Mimito: Yer perlakuan daripada hati.

@Kak Limah: Terima kasih sokong :)

abghani said...

mmg ada org yg boleh baca apa yg kita fikir.

maszull said...

salam wina...ada juga org yg mcm ni kn boleh baca pemikiran kita...:)

NA said...

@Abghani: Tak boleh sembunyi apa kita fikir.

@Mama Maszull: Haah mama. Mama boleh tak baca?

teha said...

ssh jg melalui gerak geri nie.. bkn sume org paham.. hehe

NA said...

@Teha: Memang bukan semua.

fatynadia said...

setuju sangat kak. kadang2 melalui penulisan pun orang dah bole tafsir kita.

NA said...

@Fatyn: Betul tu melalui penulisan pun :)