Nuffnang

Wednesday, September 7, 2011

Monolog Rabu : Restu Ibu Kupohon Walaupun Untuk Perkara Kecil/Remeh



Ya Allah, aku bersyukur mempunyai teman yang menyokong blog aku. Aku ada emak yang memahami dan tahu kewujudan blog aku. Agaknya kerana restu emak dan sokongan teman membuatkan blog aku ini berjaya. 

Memang restu ibu sangat penting walaupun engkau anggap ia perkara remeh. Penting engkau beritahu apa sahaja walaupun mengenai kewujudan blog, hatiku berbisik padaku. 


Aku segan nak beritahu aku ada blog. Kadang-kadang aku segan apabila mak aku perati aku tengah chat di reban ayam (YM), hatiku meluahkan pada diri ini (Tapi sekarang mak dah tahu aku ada blog dan mak aku dah tengok)

Apalah engkau nak malukan wahai Na oi? Perkara baik, bukan engkau buat benda buruk. Hati memarahi diri. Lepas ni engkau pastikan beritah segala-galanya kepada emak untuk restu. Walaupun impian engkau nak menjelajah dan mengembara seluruh dunia! Beritahu walaupun engkau rasa segan. Hatiku memaksa.

Nanti aku cakaplah, sekarang ni segan nak beritahu aku ada impian camtu. Aku akan beritahu juga nanti. Aku cuba meredakan gejolak hati.


Jangan tangguh-tangguh lagi cepat engkau beritahu lagi cepat impian engkau tercapai insyaAllah kerana restu ibu merupakan doa yang tiada hijab. Kau tengok blog engkau, tak sangka kan ia maju walaupun belum setahun!


Alhamdulillah semua izin Allah. Lagi indah jika mendapat sokongan keluarga dan rakan-rakan. Terima kasih. Duit Nuffnang pertama, aku nak kasi kat emak.



Pengajaran:


Beritahu apa sahaja keinginan kita tanpa rasa malu kepada emak kita. Walaupun nampak mustahil atau merepek. Contohnya korang nak blog korang memberi pendapatan kepada korang. Korang nak popular ke. Hehe tapi itu dengan restu emak. Mana tahu mak taknak korang popular ke. Jumpa lagi...


13 comments:

aimie amalina said...

weeeee
samelah kite kak
segan tapi cam kene bg taw gak..hehehe
aiyaak
restu ibu sgt pntg kan?

NA said...

@Mimito: Haah walaupun untuk perkara kecil pun.

SoLy SoLicious said...

dah cashout ka? waahh...hebat..heee

betol tu..sy pun bg tau mak jugak nk berblogging ni

NA said...

@Soly: Belum lagi. Nanti nak tunaikan :)

Acik said...

kadang2 heran gak ... kenapa kita malu sedangkan kita x buat salah. macam buat belog lar! nape ye?

NA said...

@Acik: Tulah segan agaknya bagitahu ada blog. Rasanya lama-lama blog boleh diterima ramai tanpa rasa pelik. Terima kasih yer sebab komen.

Ezad Skytech said...

hee...tak salah rasanya nak bagitahu mak yang kita ada blog...(^^,)

NA said...

@Ezad: Beritahu segala-galanya :)

maryam bakri said...

Seriyes ada rasa macam tu jugak =.='
Hee mesti masyuk kan nuffnang bagi :D
Alhamdulillah

NA said...

@Maryam: Alhamdulillah. Nak banyak lagi silalah cari redha mak supaya lagi mudah masyuk :)

Jasman said...

sy seorang pemalu...

NA said...

@Jasman: Cuba-cuba bagitahu bila borak-borak tu :)

abghani said...

restu tu penting..tapi mak dan abah aku tk tahu aku ada blog dan dia pun tk tahu apa itu blog