Nuffnang

Thursday, July 7, 2011

Risau Tak Dapat Layan Tetamu Dengan Baik


Assalamualaikum…

Selamat pagi semua. Harap anda semua ceria dan bahagia. Seronok rasanya menghabiskan maraton tengok secara terus-menerus daripada internet siri ke-3 Masterchef. Saya nak kejar siri terkini. Maklumlah siri versi Australia ni panjang. Saya dah sampai ke bahagian siri 50. Sambil-sambil tu tak lupa melawat blog-blog yang ikuti segmen.  Tidak lupa  terima kasih kepada mereka yang memberi komen yang berguna serta yang meninggalkan jejak. Teruja juga dengan sambutan yang diberikan. Apapun saya suka buat secara perlahan-lahan dan membiasakan sesuatu sebelum buat.

Pada sisi lain pula, ada teman chat (perempuan tau) bercadang nak ke Melaka. Saya yang dah lama tak jalan-jalan tempat menarik di Melaka macam terkedu juga sebab kena jadi pemandu pelancong. Eh bezanya pula, saya tiada kereta dan kalau ada kereta pun tak berapa mahir nak pergi ke tempat-tempat tumpuan pelancong. Ralat juga sebab macam tak sempurna je cara melayan orang datang tempat kita. Saya cadang naik bas panorama untuk jalan-jalan ke Melaka. Pasti tak sesat dan boleh berjalan seharian dengan bayaran sekali sahaja. Boleh berhenti di tempat yang kita nak dan ambil semula bas lain tanpa bayar untuk sehari. Tak tahu sekarang tambang berapa. Anda tahu tak? Hehe kalau perancangan ini menjadi bermakna, saya baru pertama kali naik bas ini.
Macam kata tadi, ini perancangan teman chat. Bagi saya baiklah dia cari orang lain yang boleh dijadikan pemandu pelancong yang mahir dengan membawa teman-teman ini naik kereta pusing-pusing Melaka. Puas sedikit.

Apapun tengoklah keputusan. Dia rancang nak datang minggu depan.

Terima kasih baca kerisauan saya ini. Jumpa lagi.

P.S: Cuak kalau tak dapat layan orang dengan baik.















3 comments:

najihah sahami said...

hehe.layan setakat termampu..^^

datang dari grup 11
:)

schaze zainn said...

dah lama tak naik bus since bekerja ni =)

anyway thanks follow my blog ya xP

have a good day n happy blogging =P

NA said...

@najihah: terima kasih datang
@schaze: terima kasih. Eh awak pun harap seronok berblog dan rajin menulis.