Nuffnang

Sunday, July 3, 2011

Ingin Kubuang Ingatanku Terhadapmu


Assalamualaikum...


(Pada hari ini aku teringat semula bekas rakan sekolah yang cuba kubuang dalam ingatan/memendam/menolak untuk tidak mahu ingat kenangan lalu. Setiap kali teringat aku akan sedih)

Sebagaimana saya mencari rakan sekolah emak saya di alam maya secara tidak langsung pada awal pagi selepas Subuh, saya juga mencari bekas rakan sekolah yang pernah rapat dengan saya.
Apapun saya rasa sedih sebenarnya, dia melupakan saya. Kami pernah rapat. Entah perangai dia berubah nada apabila dia menyambung belajar ke Manchester,UK. Sedar diri jurang kami semakin besar dan dia memberi alasan untuk berhenti menulis emel kepada saya.

Kadang-kala saya rasa tidak mahu terlalu rapat kerana takut berlaku perkara sebegini. Dilupakan apabila berada di puncak kejayaan.

Untuk mak, harap kawan yang mak cari tu tak lupakan mak. Tengok rupa mak gembira akhirnya saya dapat cari maklumat kawan sekolah dia di enjin carian. Bagi saya cukuplah saya tahu bekas rakan sekolah saya masih hidup yang telah melupakan saya secara langsung (mungkin?) tapi saya tidak dapat lupakan dia. Alangkah indah kalau saya ni jenis tak kisah dan lupakan sahaja orang begini.















No comments: