Nuffnang

Sunday, July 3, 2011

Tak Kenal Maka Tak Cinta


Assalamualaikum…

Selamat malam semua. Terima kasih kepada Aisyah yang tolong semakkan nama emak (letak nama emak). Dukacita tak menang tapi takpelah dah bersedia untuk menjadi seorang yang redha terima apa sahaja keputusan. Bagi mereka yang memasuki peraduan ini semak pada suratkhabar Berita Harian hari ini (Sabtu, 2/7). Kalau saya ada suratkhabar tu mungkin saya boleh tulis nama pemenang tu di blog tapi malangnya saya tak beli.

Cerita lain pula, saya semakin suka untuk menulis di ruangan blog. Saya rasa lebih puas, gembira dan aman dengan menulis di blog. Seronok menerima tindakbalas, komen daripada pembaca. Selain itu tergerak hati mengikuti beberapa segmen dan peraduan. Ikut mood juga dan siapa yang buat segmen tu. Aktiviti di alam blog ni meriah kerana ramai penulis dan mereka ni aktif tak macam awal-awal ketika saya mula kenal dunia blog, rasanya tak banyak blog masa tu. Satu perkembangan sihat kerana boleh saling kenal-mengenali dan tahu kecenderungan seorang penulis blog melalui tulisan mereka.
Selain itu boleh juga saya bereksperimen gaya tulisan dan format bukan tulisan yang boleh diletakkan di blog.

Kesimpulannya saya lebih tenang apabila berkecimpung dalam dunia blog. Harap-harap kekal begitu. Gembira dapat apa yang dicapai dan kadang-kala tidak dijangka. Blog lebih memberi kepuasan dan imbuhan di mana alangkah saya serius menulis ketika mula-mula kenal. Apapun biarlah terlewat daripada tiada macam pepatah Inggeris cakap ‘Late Than Never’. Tak kenal maka tak cinta.

Ok jumpa lagi.

P.S: Entah bila dapat beli epal hijau ni.


No comments: