Nuffnang

Tuesday, July 26, 2011

Ingatan? Siapa Yang Mula Ingat Siapa Ni?




Assalamualaikum...

Ada sesiapa boleh jawab kemusykilan saya ni. Betul ke kalau kita teringat orang tu maknanya  sebab orang tu teringat pada kita?

Habis tu siapa dulu yang mulakan ingatan tersebut? Tak ke macam berpusing-pusing (loop)? Maksud saya kalau saya teringat orang tu maknanya adakah orang tersebut mula-mula ingat pada saya atau saya yang mula teringat orang itu dan orang itu tiba-tiba teringat pada saya?

Siapa ada jawapan? Macam tak logik je kadang-kadang dapat jawapan apabila kita tiba-tiba teringat pada seseorang yang lama tidak muncul di fikiran, ada yang berpendapat orang yang kita ingati tu terfikir pasal kita. Pening. Nak tahu sama ada gerak hati kita tepat atau tidak boleh sertai kuiz gerak hati ini.



17 comments:

aimie amalina said...

heee..
ooo...ingatan ini kah..
heheh..tapi saya pecaye..
kekadang mende ni terjadi..
sebab ingat kite sebrenarnye suatu konsep metafizik..iaitu..kata hati kuat kan..cam mak teringat anak..
mesti anak tu terase...mesti die kol mak die pas tu..hehehe..
=)

ingat saya selalu!
kiki =p

NA said...

InsyaAllah memang ingat Mimi pun. Hehe, sape mula dulu ingat ni? :)

Ezad Skytech said...

hehe..yeke..sape yg teringat sape ni..mcm pening sikit konsep ni...

NA said...

@Ezad: Tulah kan

TYNTHA LANA said...

ha...ha ah eh..urmm..lana pun tak dpt bgi jwpn wina,hehhehe. wina ckp ni, baru lana pasan,ada betulnya..looping kan..

~terpinga lagi,hheehehe

NA said...

@Lana: Haah. Tulah sebab kemukakan teori ni :)

Jasman said...

tak semestinya kita ingat org tu, dia pon ingat kita...siapa ingat siapa dulu tak penting...yg penting kita ingat org tu...hehe

NA said...

@Jasman: Oh camtu ke? Haha, jadi tak betul la kan kalau tiba-tiba kita ingat orang tu sebab orang tu ingat kita

maszull said...

slm....wina ingat sape ni...kalau dah ingat tu dah mula jatuh cinta kot...:)

ingat kat mama kot hehehee...

NA said...

@Mama Maszull: Eh bukan Mama, maksud Wina kalau orang tu dah lama kita tak ingat macam pensyarah ke, rakan sekolah ke tiba-tiba kita teringat pada dia. Mama, memang ingat mama lagi-lagi mama belum kemaskini blog. Tertanya-tanya mana mama pergi :)

abghani said...

kalau nk tahu jawapan nya bila kita teringat seseorang kita terus contack org itu tanya kau ingat aku tak skrg nie....hahahha

Cik Sara said...

baca pun terasa berpusing-pusing..macam endless loop pula kalau discuss pasal siapa ingat siapa dulu. Tapi persoalan yang ditimbulkan, logik juga.. Urmmm..(sambil berfikir mencari jawapan..hehehe)

NA said...

@abgghani: masalahnya orang yang diingati tu pun dah lama tak dihubungi. Ahaks bro ni untuk yang lama kita tak ingat tapi tiba-tiba ingat :)

NA said...

@Cik Sara: Aha silalah fikir kalau dapat jawapan bagitahu yer :)

schaze zainn said...

lagi satu orang cakap kalau org ingat kite bulu mata jatuh..kohkoh.

ntah betul ke tak, tak sure la..hihi

NA said...

@Schaze: Itu satu lagi teori yang boleh diperbincangkan.

eny hasni said...

Eny pon slalu tlintas someone....hmmm tapi mustahil....sbb dia lecturer eny....tpi dia slalu tlintas dlm minda eny.....sdh wooo