Nuffnang

Wednesday, July 13, 2011

Siapa Suka Minum Nescafe? Jangan Dibuang Sebarang Paket Kalau Berminat Memasuki Peraduan Nescafe Rumah Idaman



Assalamualaikum...

Siapa suka minum nescafe? Sama ada 3-1 atau serbuk. Saya memang kuat minum nescafe. 

Tadi tengok siri Police Cadet 84 ala ada si Maggie Cheung dengan Carina Lau di ntv7 2:30 petang Isnin - Jumaat. Apa kaitan siri tv dengan nescafe ni, Wina? Ada waktu iklan, baru pertama kali (lambat betul) saya terperasan ada peraduan Nescafe. Peraduan ni bermula sejak 13 Jun. Jangan risau habis lambat sampai 31 Ogos sempena hari kebangsaan. Kiranya sampai raya pertama la eh. Hihi. Sebelum ni Y memang ada bagitahu tapi masa tu saya semak peraduan dalam bentuk sms. Saya tak minat jadi tak sertai . Tapi pelik tiba-tiba dah bertukar peraduan yang hantar melalui pos. Jadi sesiapa yang 'old-fashioned' suka hantar surat cinta melalui pos, bolehlah sertai. Hadiah-hadiah pun menarik. Setiap hari ada 1 hadiah untuk seorang pemenang. Tak ke besar peluang nak menang kalau ada 77 hadiah untuk sepanjang peraduan. Hehe minggu ini saya semak hadiah kamera video Sony NEX-3K. Menang ni bolehlah korang rajin ambil gambar/video dan tampal banyak-banyak kat blog korang. Hehe.

Ok teruskan cerita pertama korang buka laman sesawang seperti di bawah.


http://www.nescafe.com.my/peraduan_nescafe_rumah_idaman#

Lepas tu korang kena muat turun borang (jimat betul penganjur ni suruh kita muat turun borang) Lepas tu baca syarat penyertaan. Klik pada anak panah saya tunjukkan seperti gambar di bawah.

Klik pada butang muat turun borang dan syarat penyertaan. Klik gambar ini untuk lihat lebih jelas

Ini contoh borang yang telah dimuat turun seperti gambarajah di bawah. Soalan memang soalan kacang tanah. Siapa reti membaca mesti tahu menjawab.

Borang peraduan


Lupa ada hadiah UTAMA: Rumah. Huhu tak payah pening pasal Skim Rumah Pertamaku yang ini memang hadiah yang tidak boleh dilepaskan. Rumah harga RM638 888. Lumayan.

Jangan risau tiada slogan macam Peraduan Mudah Menang Harian Metro ni. Sistem nombor purata penyertaan hari ini. Katakan hari ini ada 301 penyertaan. Jadi yang kena nombor siri nombor bulat 150. Jadi apabila kita hantar tu bila mereka terima, mereka letakkan nombor siri. 

Jadi jangan buang paket bukti pembelian Nescafe. Uwaa saya baru je minggu lepas buang paket Nescafe 100g isian semula tu. 2 penyertaan tahu tak. Ada tu lagi la sebelum-sebelum peristiwa tersebut buang lagi paket. Saya ni peminum tegar Nescafe. Kerap juga beli. Berapa penyertaan rugi sejak Jun ni. Tengok contoh jadual seperti di bawah.

Bukti pembelian dan jumlah nombor siri


Ok sesiapa macam saya yang rajin minum dan beli Nescafe serta pentingnya simpan paket Nescafe kasi saya eh silalah masuk. Tak rugi. 

Itu sahaja nak kongsi. Korang nak jawapan ke? Hehe kalau nak jawapan tinggalkan komen dekat ruang komen bawah tulisan ini, jangan tanya merata-merata. Tanya pada kotak jerit pun tak boleh. Kalau ada tinggalkan komen baru saya tulis jawapan tersebut. Jumpa lagi. 


P.S: Saya tak dapat komisyen atau apa-apa pun promosi peraduan ini daripada pihak penganjur. Hanya menghebahkan kepada yang berminat untuk sertai. Satu jer saya dapat kongsi maklumat ini....jeng-jeng dapat pahala daripada Allah. Lebih berharga.



9 comments:

Kimberly Lim said...

Wah, very details, thanks so much.
Is it the answers are as below?
1) Salah
2) Betul
3) Salah

NA said...

Mesti kena bagitahu terperinci. Yeah betul jawapan awak :)
Selamat maju jaya, moga menang yer

maszull said...

sis nak masuk jugak la...jom join contest nescafe...:)

NA said...

Saya memang sertai peraduan ini pun :) Tak tulis kalau tak sertai

Jasman said...

xminat minum nescafe la...kalau menang belanja la eh...

NA said...

Kenalah awak doakan banyak-banyak untuk saya menang. Hehe tapi rugi hadiah menarik tau.

Freaky said...

saya suka nescafe kak tapi saya tak suka masuk contest.. hehe masalah betol

Kimberly Lim said...

terima kasih, Na!
semogo menang!

abghani said...

aku suka minum indocafe