Nuffnang

Monday, July 18, 2011

Segmen " I Promote Blog U, U Kritik Blog I Pedas- Pedas"

Assalamualaikum...

Hari ini berminat nak sertai segmen Cik Harisya. Suara hati saya mengingatkan saya untuk sertai segmen ini. Ok saya ni masuk peraduan, segmen ikut naluri saya. Kalau saya tengok segmen tu biasa tiada rasa apa-apa boleh terlupa je maknanya tidak sertai. Tapi yang ini sampai nak tidur pun terbuai-buai perasaan suruh buat. Bangun tidur pun ingatan itu menjelma. Maka maknanya wajib sertai.

Menceceh pula saya ni. Ok segmen ini suruh komen blog dia, kira kritik kena ikhlas. Si Harisya ni pun akan kritik blog saya. Haha, takut nak membaca komen blog saya ini. 

Ok dah terangkan bagaimana untuk sertai segmen ini. Maka kedua, dia suruh komen. Ok komen saya, penampilan fizikal blog ini sangat ceria, warna-warni, tulisan dipecahkan ikut nombor-nombor, perenggan jadi senang nak baca. Besar tulisan pun sesuai mata memandang. Ada kata alu-aluan pada bahagian atas pelayar. Comel bertukar-tukar kata aluan tersebut. Mula-mula blog beritahu ini 'Hai, Ini Harisya's Diary' Lepas tu dia ucapkan terima kasih sebab singgah. Bagus betul rasa dialu-alukan datang. TAPI pada sisi lain, saya nak cadangkan kurangkan perkakas yang mengganggu pembacaan. Pautan 'Top' tu yang apabila kita klik akan bawa kita ke atas blog tu tak payah letak sampai 2 di kiri kanan. Letak 1 sahaja navigasi 'Top' tu. Lagi satu tu kalau boleh dibuang. Blog ini berat sedikit. Masuk ok tapi tak boleh lama-lama nak lepak sebab apabila saya bertukar-tukar tingkap pergi mukasurat lain dan kembali ke Harisya's Diary, lambat nak kembali. Macam tergantung lama. Kalau dapat pelawat jenis tak sabar, mungkin dah kena pangkah awal-awal. Boleh rujuk tulisan ini untuk lajukan blog. Perkakas asas yang lain saya rasa dah cukup macam ada kotak jerit. Hehe jangan marah. Terpulang nak ikut ke tak. Ok rasanya itu sahaja.

Ketiga, dia suruh tampal kepala blog (header) Siap. Ini kepala blog Harisya's Diary:




Keempat, dia terangkan sesiapa pun boleh masuk, sama ada pengikut dia atau tidak. Jadi sesiapa pun boleh sertai.

Kelima, suruh tinggalkan pautan. Yeah nanti saya tinggalkan komen apabila tulisan ini siap.

Keenam suruh tandakan (tag). Saya tak suka tandakan orang maka sesiapa yang membaca tulisan ini dan berminat nak sertai bolehlah masuk yer. Cepat-cepat tarikh tutup segmen ini pada 20 Julai 2011.

Sudah siap. Eh apapun sebelum itu nak minta maaf kalau komen saya ada yang mengguris hati. Saya minta maaf. Ini pandangan saya apabila masuk blog ini. Jadi mungkin pada orang lain, rasa perkara itu tak jadi masalah. Ok terima kasih sebab buat segmen. Digerakkan hati saya oleh Allah untuk menyertai segmen awak. Jumpa lagi.

Terima kasih juga kerana membaca.

P.S: Takut blog sendiri kena kritik. Takpelah tabahkan hati jerla. Dah hati ni yang nak sangat masuk segmen begini.



2 comments:

Harisya Diary said...

HEHEHE,, komen yg sngat baik dan menarik..oke2.. thnks join..nt sy rebiu sy gtau

NA said...

Hehe takutnya awak pula kritik blog saya. :) Terima kasih sekali lagi.